Forum www.kfz13.fora.pl Strona Główna www.kfz13.fora.pl
Forum o samochodzie pancernym Kfz . 13
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Budowa repliki Kfz.13

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.kfz13.fora.pl Strona Główna -> Budowa repliki Kfz 13 ( forum dostępne bez rejestracji )
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Admin
Administrator



Dołączył: 16 Paź 2012
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 23:56, 09 Sty 2013    Temat postu: Budowa repliki Kfz.13

Nowa replika Kfz-ta 13 ….już po pierwszych potyczkach.

W dniach 6-10 czerwca 2012 roku ,na II Zlocie Militarnym w Ogrodniczkach k/Białegostoku ,zadebiutowała replika niemieckiego samochodu pancernego kfz 13 ,zbudowanego przez członków GRH 9 Pułku Strzelców Konnych w Grajewie.

Pomysł budowy tego pojazdu narodził się w lipcu 2010 roku. Przez ok. pół roku trwało gromadzenie dokumentacji, materiałów oraz podstawowych elementów konstrukcji.

W marcu 2011 roku ruszyły pierwsze prace konstrukcyjno montażowe.
Podstawowe wymiary zostały wzięte z modelu firmy Bronco 1/35.

Jednostką napędową jest wzmocniony silnik GAZ-24 ( ok. 130 KM). Całość porusza się za pośrednictwem tylnego mostu z UAZ-a 469. W kompletowaniu pozostałych części podwozia ,staraliśmy się aby były one jak najbardziej zbliżone do oryginałów . Tak więc mamy jeszcze: kolumnę kierownicy od starego Land Rovera, przedni most ( po skróceniu ) od Mercedesa 207, 18 calowe koła od Ursussa C-340, kierownicę od Tatry oraz wiele innych drobnych elementów osprzętu silnika.

Pozostałe części podwozia i nadwozia ,wykonane są z tzw. materiałów hutniczych czyli kształtowników i blachy gładkiej lub ryglowanej. W zależności od umiejscowienia ,grubość opancerzenia wynosi od 4 do 8 mm. Przedni pancerz oraz wizjery to blacha 8 mm. Boki i tył to płyty pancerne 4 – 6 milimetrowe . Całość tak jak w oryginale jest zespawana . Opony sprowadzone z Czech, zostały dodatkowo ręcznie odpowiednio nacięte. Wizjery chroni dwu centymetrowe szkło pancerne.

Replika nasza jest całkowicie sprawnym pojazdem ,nadającym się do jazdy w każdym terenie (przeszła pomyślne testy w piachach Ogrodniczek)

W naszym KFZ 13 –tym ,zamontowana jest również replika MG – 34. Broń ta umieszczona jest na opancerzonej ruchomej kolumnie i strzela na tzw. gaz, którego butle i reduktory są dyskretnie poukrywane w pojemnikach będących na wyposażeniu tego pojazdu.

Ciekawostką jest wyposażenie tej pancerki w zdalne sterowanie odpalaniem świecy dymnej , imitującej spalenie samochodu . Całość pomalowana jest na typowy pancerny kolor WH z 1939 roku . Kolor dobrany był komputerowo na podstawie oryginalnych elementów uzbrojenie niemieckiego z tamtego okresu.

Głównymi konstruktorami i wykonawcami tego projektu byli nasi koledzy z GRH 9 PSK Maciek Kalinowski i Grzegorz Marciniak.

Replika wymaga jeszcze paru drobnych uzupełnień (chociażby uchylne kierunkowskazy -które są w produkcji). Naszym zdaniem skończona jest w 98 procentach.

Według zgodnej opinii kolegów z innych grup rekonstrukcyjnych, którzy widzieli ją w akcji (wypad Podlaskiej Brygady Kawalerii na Prusy – Ogrodniczki ,Grabowo, atak na pozycję mławska, obrona przeprawy w Nowogrodzie oraz Starcie patrolu WH ze zwiadem 9 PSK -Grajewo , Ełk ,Bemowo Piskie) , w chwili obecnej jest najbardziej zbliżoną do oryginału repliką KFZ-ta 13-tego na świecie.

W galeriach jest zbiór zdjęć z budowy i z pierwszych potyczek bitewnych.

Mamy nadzieję, że koledzy z pozostałych grup wrześniowych i nie tylko, w niedalekiej przyszłości będą mogli tą opinię potwierdzić lub podważyć.

Do ZOBACZENIA na polu walki.



















Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Admin dnia Nie 1:01, 13 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.kfz13.fora.pl Strona Główna -> Budowa repliki Kfz 13 ( forum dostępne bez rejestracji ) Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin